Tedaviler
Horlama Tedavisi

Horlama Nedir?

Üst solunum yollarından geçen havanın, boğaz bölgesinden geçişi sırasında yumuşak dokunun titremesiyle oluşan sestir. Uyku sırasında dil kökü, damak ve küçük dilin boğaz ile birleştiği bölge bir miktar daralır. Hava yolunun daralmasına bağlı olarak nefes alıp verirken ortaya çıkan sesin şiddeti, solunum yolunun ne kadar dar olduğuna bağlı olarak farklılık gösterir. Yetişkinlerin yaklaşık olarak %45’i uyku sırasında belirli zamanlarda, %25’i ise devamlı horladığı rapor edilmiştir.

Horlama Protezi

İnsanlar, gün içerisinde gerekli enejiye sahip olabilmeleri için gece kaliteli ve yeterli bir uyku almalıdır. Uyku düzensizliği ve horlama birçok hastalığın nedeni olabilir.

Günümüzde horlama tedavisi için kullanılan en etkin materyal horlama protezleridir. Horlama protezi gece uyku sırasında kullanılır. Kişiye özel üretilir, dişler üzerine takılarak alt çeneyi önde konumlandırır, dilin ve damağın geriye baskısıyla tıkanmış olan nefes yolunu açarak horlama ve uyku apnesini engeller.

Horlama protezi uyku sırasında alt çeneyi ileri bir pozisyonda konumlandırdığı için alt çenesi küçük ve geride olan sınıf 2 çene kapanışa sahip hastalarda bile horlama ve uyku apnesini engeller. Horlama protezi sadece tedavi süresince kullanılır.

Horlama protezi sadece geceleri yatarken takılır, gün içerisinde kullanılmaz.

Horlama protezi kişiye özel uygunlukta yapıldığı için diğer diş protezleri ve dişsizlik durumunda da kullanılabilir.

Horlama Cerrahisi Uygulaması

Horlama protezi ve diğer tedavilere olumlu yanıt vermeyen durumlarda uygulanır. Bu katagoriye giren hastalarda alt çene geriliği mevcuttur. Bazende üst çene gelişim yetersizliği mevcuttur. Bu tip durumlarda farklı ortognatik cerrahi yöntemler uygulanarak tedavileri yapılabilir.

merak ettikleriniz?

Horlama Tedavisi Sıkça Sorulan Sorular

Uyku Apnesi Nedir?

Uyku esnasında solunumun durması anlamına gelmektedir. Uyku apnesi sendromunda, uyku sırasında birkaç saniye süren nefes alamamaktan kaynaklı, geçici boğulmalar yaşanabilir. Bu boğulma anında kandaki oksijen seviyesi düşerek, beynin uyanmasını sağlar. Beyin solunum fonksiyonlarının durduğunu haber vermek için vücudu uyandırır. Kalitesiz bir uykuya neden olur.

Horlama Nasıl Tedavi Edilir?

Horlama Protezi Çene Cerrahisi Uygulaması Diğer (Radyofrekans, Lazer vs)

Horlama Tedavisi
Bilgi & Randevu