Tedaviler
Kanal Tedavisi (Endodonti)

Endodonti, dişlerin beslenmesini ve hassasiyetini sağlayan damarlar, sinir uçları ve bağ dokusu hücrelerinden oluşan yumuşak dokunun yani pulpanın tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Diğer adıyla kanal tedavisi olarak da bilinmektedir. Endodontik tedaviler; diş pulpası çeşitli nedenlerle çürükten etkilendiğinde, enfekte olduğunda, iltihaplandığında veya dişte oluşan çatlak ya da kırık gibi bir travma sonrası uygulanabilmektedir. Endodontinin temel amacı, enfekte dişi veya siniri tedavi ederek dişin sağlığını ve tüm işlevselliğini korumaktır ve kurtarmaktadır.

Kanal tedavisi ne zaman gereklidir?
  • Dişin sinirine kadar ilerlemiş çürüklerde,
  • Travma sonucu dişin sinirini de içine alan kırıkların meydana geldiği durumlarda,
  • Ortodontik tedavi sonucu dişe gelen aşırı kuvvet sonucu dişin canlılığını kaybettiği durumlarda,
  • İlerlemiş diş eti hastalıklarında,
  • Dişlerde ileri derecede aşınma sonucu oluşan hassasiyetin giderilmesinde,
  • Yüksek yapılmış dolgu veya protezler de gerekir.
Bir dişe kanal tedavi gerektiğini nasıl anlarsınız?
  • Dişinizde çok şiddetli sıcak soğuk hassasiyeti,
  • Özellikle geceleri hiçbir uyaran olmadan ağrı,
  • Yemek yeme sırasında diş ağrısı oluyorsa
    Sinirlerin ölmesi sonucu dişinizde renk değişimi,
  • Apse oluşumu sonucu yüzünüzde şişlik,
  • Bazı durumlarda hiçbir belirti olmaksızın yapılan dental ve radyolojik muayenelerde tedavi gerektiği anlaşılır.

merak ettikleriniz?

Endodonti Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Kanal tedavisi yapılan diş çürür mü?

Kanal tedavisi bir dişe uygulandığı zaman, diş köklerinde bulunan sinirleri aldığı için tekrardan bir çürüme söz konusu olmaması gerekir. Ancak bazen ya kanal tedavisinin doğru uygulanmadığı zaman ya da kişinin ağız bakımına yeterince özen göstermediği zamanda kanal tedavisi yapılmış bir dişte çürüme meydana gelebilir.

Sinirleri alınmış diş neden ağrır?

Kanal tedavisi sırasında dişin sinirleri alınmaktadır, bu yüzden kanal tedavisi görmüş bir diş, dış uyaranlardan etkilenmemektedir. Tedavi sonrasında ilk birkaç hafta hafif ağrı veya çiğnemede hassasiyet olabilir çünkü dişin de vücudumuzdaki her doku gibi iyileşmek için zamana ihtiyacı vardır.

Bir dişte kaç kanal var?

Dişteki kanal sayısı dişin bulunduğu yere ve kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Ağzın ön bölgesinde yer alan kesici dişler genellikle tek kanallı, küçük azı dişler 2 kanallı, büyük azı dişler ise 3-4 kanallı olabilmektedir. Dişteki kanal sayısı diş röntgeni sonucu kesin olarak belirlenebilmektedir.

Siniri alınmış diş apse yapar mı?

Bir dişin sinir dokusu hasar gördüğünde doku parçalanır ve bakteriler, diş içinde ve çevresinde çoğalmaya başlar. Bakteriler ve diğer çürümüş döküntüler enfeksiyona veya apse gelişimine neden olabilir.

Kanal tedavisi bir kerede biter mi?

Kanal tedavisi dişte oluşan hasara bağlı olarak tek seansta ya da iki seansta gerçekleşir. Dişte bulunan enfeksiyon çok yaygınsa kanal tedavisi üç seansta tamamlanabilir. Kanal tedavisi bir diş hekimi veya endodontist tarafından yapılabilir.

DAHA FAZLA GÖSTER
DAHA AZ GÖSTER